Az RS Spyder az utóbbi években világszerte uralta a sportkocsi-prototípusok LMP2-es kategóriáját, sőt, abszolút győzelmeket is szerzett jóval erősebb ellenfelekkel szemben. A hírek szerint az eredetileg csupán 775 kilogrammos, bő 500 lóerős versenygép vázszerkezetét és motorját megtartanák az utcai modellben, csak a karosszériát módosítanák úgy, hogy két felnőtt számára kényelmes, szélvédett belső teret alakíthassanak ki benne. A pletykák szerint a 3,4 literes V8-as turbómotor teljesítményét 400 lóerőre mérsékelnék, hogy növeljék az élettartamát, de az utcai Spyder így is hasonló teljesítmény-tömeg arányt nyújtana, mint a Carrera GT, mivel a tömege semmiképp nem haladná meg az egy tonnát.
Ezzel a Porsche is abba az irányba mozdulhat el, mint a többi sportkocsigyártó: a teljesítmény további növelése helyett a tömeg és a légellenállás csökkentésével érnék el, hogy csúcsmodelljük nagyobb vezetési élményt nyújtson, mint korábban.